Intäktsvisioner
Idag prissätter vi med hjälp av Cost-plus.
Tänk om vi i morgon prissätter med hjälp av Kundvärde!
Idag gör säljarna offerter på olika sätt.
Tänk om vi i morgon har samma arbetssätt för alla offerter!
Idag handlar vår Business School om hur vi arbetar i företaget.
Tänk om vår Business School i morgon också handlar om vi våra affärer!
Idag handlar våra prisdiskussioner om priset på produkten.
Tänk om vi i morgon istället har intäktsdiskussioner om nettointäkten efter IntäktsLäckage!
Idag styr vi priserna i olika länder med transferpriser.
Tänk om vi i morgon styr efter den optimala marknaden!
Idag är pris- och intäktsansvaret delegerat till alla och ingen.
Tänk om vi i morgon har en CPO, Chief Pricing Officer, som har ansvaret!
Idag lägger vi ned massor med jobb på anbud, utan att veta det möjliga värdet.
Tänk om vi i morgon har en anbudsprocess som börjar i det möjliga värdet för kunden och de taktiska förutsättningarna!
Idag vet vi inte hur vår marknadsdominerande ställning fungerar för säljare, konkurrenter eller myndigheter.
Tänk om vi i morgon är trygga inför en eventuell midnattsräd!
Idag har vi inte någon överskådlig och styrbar intäktsprocess, annat än försäljningsmål.
Tänk om vi i morgon har en tydlig process som både kan styras, effektiviseras och följas upp!
Idag jobbar vi parallellt med den processmässiga försäljningen och den personliga.
Tänk om vi i morgon kan effektivisera genom ett bättre samspel i försäljningen!
Idag har vi något som kallas för KAM men egentligen är vanlig storkundsförsäljning.
Tänk om vi i morgon har KAM 2.0, där vi får ut värdet av projekten för gemensamt utvecklingsarbete, både hos de stora kunderna och i vår egen organisation!